Nieuwe look voor Op Pad Magazine

En? Hoe vind je ‘m? Dit is onze nieuwe look. Op Pad, het ANWB outdoormagazine, is compleet vernieuwd. Frisse kleuren, nieuw logo, andere rubrieken, meer van deze tijd. Zo hebben we meer ruimte gemaakt voor fotografie, zowel bij de inspirerende reisverhalen als bij de informatieve testen. Ook nieuw is de frequentie (6 keer per jaar), een gratis Op Pad tableteditie voor abonnees, verlaagde abonnementsprijs en de samenwerking met SNP natuurreizen.

Als Op Pad abonnee geniet je van mooie voordelen bij de grootste touroperator van actieve reizen. We helpen je graag op weg, naar de mooiste bestemmingen, met de beste spullen. Het enige dat we niet veranderd hebben is de kwaliteit van de inhoud van Op Pad. Want iedere outdoorliefhebber weet: De beste outdoortesten en -reportages lees je in Op Pad!

Probeer 3 nummers voor € 10, of 6 nummers voor € 19,95


Voorbeelden uit de vernieuwe Op Pad:

oppad-magazine-presentatie-07
Inspirerende reportages, zoals een wandeltocht in Laugavegur op IJsland.
Test en techniek.
Uiteraard veel test en techniek. Hoe maak je een fiets schoon?
Meer ruimte voor fotografie.
Meer ruimte voor adembenemende fotografie. Over het Noorderlicht bijvoorbeeld.
De paklijst van...
En paklijsten, zoals deze van… Anton!
Veelfietsvakanties. De Franse Vélodyssée, om maar een voorbeeld te noemen.
Veel fietsvakanties. De Franse Vélodyssée, om maar een voorbeeld te noemen.
Nieuws over mooie en nuttige spullen.
Veel nieuws over mooie en nuttige spullen.

En uiteraard veel meer. Dus: koop snel die nieuwste Op Pad! Of beter, neem een abonnement:

Probeer 3 nummers voor € 10, of 6 nummers voor € 19,95

Delen

Waardering
71142
Stem nu !
Bedankt!
Mislukt !

10 reacties op “Nieuwe look voor Op Pad Magazine

  1. Ik moet alle eerder genoemde kritieken onderschrijven, ook ik moet zeggen dat ik de zg vernieuwing een achteruitgang vind. Vooral de goedkope kwaliteit papier en verstrengeling met snp zijn echt schandalig. Het lijkt wel een reclamefolder geworden met al die handige aanbiedingen aan het eind van een artikel.
    Veel meer reismagazine dan outdoorblad nu.
    Ook het formaat is onhandig, te groot, past niet meer in m’n rugzak. En al dat fotografie gedoe, waarom? Ik wil gewoon een lekker outdoorblad met materiaaltesten, nieuwtjes, gadgets etc, de rest is onzin.

    Kortom, een verslechtering! Ik ga mijn abonnement niet verlengen.

  2. Geachte,
    Ik ben ontgoocheld over het nieuwe blad. Ik zal mijn abonnement zeker niet meer hernieuwen. Gelukkig heb ik nog Reiskrant en Op Weg van de Grote Routepaden.
    Groeten,
    Een ontgoochelde klant

  3. Wij worden niet erg blij van de nieuwe vormgeving. Het papier oogt goedkoop en de foto.s komen slecht uit zoals enkele anderen ook al schreven. Jammer dat er 2 nummers vervallen. De layout vinden we zeer matig en het tijdschrift is erg groot. Leest niet plezierig. pluspuntje is dat het lijkt of er wat minder advertenties in staan. Of dat echt zo is?

  4. Het is altijd even wennen… maar heb met plezier gelezen. Genoeg ideeen opgedaan voor nieuwe tochten, en leuke interviews gelezen. De foto’s komen donkerder uit op dit papier, dat is waar, maar vormgeving is fris en aantrekkelijk!

  5. De andere papiersoort is voor mij geen bezwaar. Dat de foto’s minder details laten zien is jammer maar doet wat mij betreft niets af aan de kwaliteit van de verslagen, die is nog steeds goed.
    Bij het lezen van het verslag over een autoreis, in dit geval door de National Parks in het westen van de VS, vroeg ik me af of ik nog wel Op Pad aan het lezen was. Waarschijnlijk de invloed van SNP. Niet dat ik iets tegen auto’s heb maar Op Pad stuurt zijn verslaggevers voor een dergelijke trip op de fiets. Dat Yellowstone NP zo groot is als Zeeland, Brabant en Limburg samen, so what? Beneden de grote rivieren kan je ook prima fietsen en het hoeft toch niet in 2 dagen?
    Groeten,
    Jaap

    1. Jaap heeft wel een punt. Bij Oppad denk ik aan fietsen/wandelen/kanoën maar niet aam auto reizen. Ben benieuwd naar het antwoord van de redactie.

  6. Een wanhopige noodsprong verpakken als vernieuwing en vooruitgang, het is al veel vaker vertoond. Op Pad deelt in de algehele tijdschriftenmalaise. Lagere frequentie, verstrengeling met een commerciële organisatie (SNP) en een kwaliteit papier waarvoor elke bladenmaker zich moet schamen. Dat de prijs daarbij omlaag gaat, is een provisorisch doekje voor het bloeden. Ik voorzie ernstig doorlekken en een spoedig einde van dit ooit zo mooie tijdschrift.

    1. Beste Peter,

      Dank voor je reactie. Kort wil ik hier even ingaan op jouw opmerkingen over de nieuwe vormgeving van Op Pad. Ten eerste klopt het dat ook Op Pad scherp aan de wind moet zeilen om te blijven bestaan, niks nieuws. Ten tweede, spijtig te horen dat je deze papierkeuze niet kunt waarderen. Het is milieuvriendelijker, iets waar wij zeker waarde aan hechten en niet goedkoper. Ook de foto’s hebben dezelfde kwaliteit als op het vorige papier, alleen is dat bij sommige foto’s in dit eerste nummer niet helemaal gelukt, kinderziektes, gaan we aan werken. Ten derde, je beschrijving dat we in een verstrengeling met SNP zitten, herken ik niet . Zoals je misschien weet zijn we allebei onderdeel van de ANWB en delen we dezelfde normen en waarden als het gaat om natuur, actief buitenplezier en mensen goed verzorgd op reis helpen. We vullen elkaar heel goed aan. Je zult in Op Pad altijd dezelfde kwalitatieve mix van reisbestemmingen, testen van spullen en portretten van bevlogen outdoorliefhebbers vinden, daar is ook nu niks aan veranderd. Integendeel, we grijpen nieuwe kansen aan om het plezier en onze liefde voor buiten te kunnen blijven delen met onze enthousiaste en betrokken lezers.

  7. Ik vind het zeer jammer dat voor deze kwaliteit papier gekozen is.
    De gepubliceerde foto’s zijn wel van zeer slechte kwaliteit, details zijn niet te zien, onscherp en veel te donker. Gefotografeerde artikelen hebben geen enkele uitstraling meer en verliezen alle glans. Het lijkt mij juist dat de foto’s de kwaliteit van de artikelen moet benadrukken.
    Ook letters worden niet scherp weergegeven en zijn daardoor moeilijker te lezen.
    Het verbaast mij ook dat leveranciers van kwaliteitsproducten hun spullen zo gepubliceerd willen zien.
    Dat het blad nog maar 6 keer per jaar word uitgebracht in plaats van 8 keer is ook geen vooruitgang.
    Kortom erg positief over de verandering ben ik niet.
    Met vriendelijke groet,
    R. Haanstra

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

CAPTCHA afbeelding

*