Gezond eten tijdens wandel-, fiets- en kanotochten in Nederland

Het voorjaar is in volle gang en het weer zorgt ervoor dat vele mensen wederom op pad gaan. Meerdaagse wandel-, fiets- en kanotochten worden gepland en het nodige materiaal aangeschaft….maar wat staat er op het menu?

Het is geen gemakkelijke opgave om voor een hele week voedsel mee te nemen. Misschien kent u dit dilemma. De rugzak is lichtgewicht gepakt totdat al het eten er ineens bij komt. Het voedselpakket blijkt in totaliteit zwaar, volumineus en minder smakelijk en gezond als thuis. Vaak worden kant-en-klare voedselpakketten, die overigens goed te eten zijn, als hoofdmaaltijd gebruikt, maar die geven niet de broodnodige vitaminen. Kan het niet lichter, gezonder en goedkoper?

Jazeker! Met slechts wat kennis over natuurlijke voeding! Neem bv een handvol eetbare planten aangevuld met ingrediënten uit onze bekende keuken om dit te bereiken. Hieronder een complete maaltijd:

Neem een bouillonblokje mee. Verzamel wat eetbare planten zoals brandnetels, weegbree, zevenblad en duizendblad. Stop alles in een pannetje met water en breng het geheel aan de kook. Twaalf minuten doorkoken en uw groentesoep is klaar! Goed om uw zouten en vitamines aan te vullen! Een zakje (zelfgemaakte) croutons door de soep en wat aardappelpuree ernaast zorgen voor de nodige calorieën en geven de maaltijd meer body.

Je doelstelling is nu bereikt!

De voordelen:
• u beweegt lichter waardoor u calorieën bespaart
• altijd verse groenten voorhanden en die vitaminen zijn net zo noodzakelijk zijn als de energiegevende calorieën!
• bij een noodgedwongen langer verblijf, zoals een survivalsituatie of noodweer, kunt u zichzelf blijven voeden

Een gezond eet smakelijk!

Van onze reispartner SNP Natuurreizen

Mark Burg | wildernisgids en survivalexpert
Wildernisschool Outback
www.wildernisschool.nl

Gerelateerd

Delen

Waardering
44457
Stem nu !
Bedankt!
Mislukt !

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *